KALEDÁŘ AKCÍ
květen/2024
KATEGORIE
INFORMACE
Členové a rozhodčí 2024
Výpis transparentního účtu
Celkový kalendář RCAČR
Síň slávy
Dokumenty ke stažení
Antidopingová charta
Valné hromady
Reprezentace 2024
Mapa stránek
ODKAZY
EFRA   European Federation of Radio Operated Model Automobiles
EFRA kalendář   na aktuální sezonu
IFMAR International Federation of Model Auto Racing

RC Autoklub České republiky

Výsledky po závodním víkendu v Mladé Boleslavi

3.10.2009
Vloženy výsledky po závodním víkendu v Mladé Boleslavi, aktualizováno průběžné pořadí. Zde ke stažení zpráva ze závodu buggy a vyjádření rozhodčího závodu, zde zpráva truggy

RC Autoklubu České republiky

Věc: Písemné vyjádření k incidentu na závodě MČR 1:8IC Buggy konaného dne 26.9.2009
v Mladé Boleslavi

Stručný popis incidentu:
Po dobu finálové jízdy konané na 30 minut docházelo mezi modely k drobnějším kolizím,
které byly způsobené bojem o pozice a stavem tratě, která byla již značně poškozena po
celodenním závodění. Nikdy, a to zdůrazňuji, jsem nezaznamenal úmyslné, nebo likvidační
narážení do soupeře, které by vedlo k získání výhody pro jejího viníka. Proběhlo několik
upozornění ze strany časoměřiče i od hlavního rozhodčího k ohleduplné jízdě .

Těsně před skončením časového limitu 30 minut, který vyhlásil časoměřič projeli do
dojezdového kola Martin Pater (start.č.2) na prvním místě a Jiří Mára (start.č.3) na druhém
místě. Dle časomíry je dělilo cca 4 až 5 vteřin, opticky cca 7- 10 m při vjezdu do posledního
kola. Martin Pater si stále držel malý náskok, po provedení dvou skoků (pokrytých kobercem)
v absolutním soustředění a vědomí, že musí následnou zatáčku projet bezchybně, byl již
natočen k průjezdu zatáčkou (velice vymletou) vnitřní částí - v tom okamžiku druhý v pořadí
Jiří Mára skočil kobercový skok tak, že se vlastně o Martina Patera zastavil - Jiří Mára
z boku/ze zadu narazil do modelu Martina Patera a znemožnil tak Martinovi Paterovi dojezd
do cíle - Jiří Mára poslední skok skočil s odhodláním buď a nebo.

Toto se stalo v dojezdovém kole po vypršení časováho limitu a cca 4 vteřiny před koncem.
Okamžitě jsem reagoval do mikrofonu a vyhlásil vyšetřování incidentu. Na tribunu jsem
svolal komisi ve složení: předseda sekce Zdeněk Kapička, časoměřič/druhý rozhodčí Vladimír
Šeliga a hlavní rozhodčí Jaroslav Červenka. Zavolali jsme si oba jezdce Jiřího Máru a Martina
Patera aby se vyjádřili.

Po vyslechnutí jezdců a zjištění možností postihu jsem rozhodl takto:
za nebezpečnou jízdu a vrážení zezadu jsem udělil penalizaci Jiřímu Márovi - penalizace
v posledním kole znamená dle pravidel odebrání jednoho kola, takto jsem nechal upravit
výsledkovou listinu. Po úpravě byl vyvěšen výsledek finálové jízdy: Matrtin Pater 1.místo,
Jiří Mára 2.místo. Do deseti minut od zveřejnění výsledků nepodal nikdo protest. Po uplynutí
nějakého času (cca 20 - 30 min.) bylo mé rozhodnutí zrušeno ředitelem závodu Václavem
Zemanem - do tohoto rozhodnutí jsem již nezasahoval, výsledek závodu byl opraven zpět.

Zápis provedl hlavní rozhodčí závodu Jaroslav Červenka
S vyjádřením bez výhrad souhlasí časoměřič/rozhodčí V.Šeliga


Copyright © 2010 E-VISION International s.r.o.