KALEDÁŘ AKCÍ
duben/2024
KATEGORIE
INFORMACE
Členové a rozhodčí 2024
Výpis transparentního účtu
Celkový kalendář RCAČR
Síň slávy
Dokumenty ke stažení
Antidopingová charta
Valné hromady
Reprezentace 2024
Mapa stránek
ODKAZY
EFRA   European Federation of Radio Operated Model Automobiles
EFRA kalendář   na aktuální sezonu
IFMAR International Federation of Model Auto Racing

RC Autoklub České republiky

Třetí a poslední závod MČR Electric Track – Praha

25.11.2021

Třetí a poslední závod MČR Electric Track – Praha 6.11.2021

   Poslední závod sezóny nám obstaral závod v Praze Dubči. Tamní hala je sice v rekonstrukci, ale nás se to dotklo opravdu minimálně a i přes vládní nařízení jsme odjeli, pěkný závod. Pro pořadatele to byl teprve druhý onroadový  závod v hale. Zázemí je na špičkové úrovni a věřím, že drobné detaily postupně pořadatel vyladí.

Do závodu vstoupila většina jezdců již v pátek. Nálada v hale byla i přes respirátory velmi příjemná. Jezdci byli rádi za každý metr na trati a každou chvilku na dráze. Trénink již v pátek probíhal v časových intervalech pro jednotlivé kategorie. To umožnilo jezdcům porovnání již v tréninku. Vytvářely se i skupinky, které bylo jasné, že se promítnou i do samotného závodu.

Ranní měřený trénink měl jezdce umístit do kvalifikací. To se povedlo, ale v některých případech to bylo překvapivé. Od některých jezdců se čekal útok na přední příčky, možná i titul, ale opak byl pravdou. Pár jezdců nedokázalo odjet ani tři potřebná kola po sobě, a to zahrálo s psychikou i dalším průběhem závodu.


Kvalifikace nám otevřely kategorie Hobby, Tamiya a GT 1/12. Zde se musím zmínit o nádherném zpracování karoserií GT 1/12 stock a excelentní „hippies“ káře VW Jirky Jarolímka ml. i s nutnou hudbou. Pak již následovaly mistrovské kategorie.

Formule měla mít ještě hodně napínavý souboj, ale již v měřeném tréninku se nedařilo jednomu z favoritů. David Douhlevski měl problémy celý den a ty ho neopustily ani v kvalifikacích. Roli favorita a aktuálně nejlepšího jezdce v této kategorii od samého začátku plnil Lukas Hoch. Lukas byl díky startu na evropském seriálu bez jedné účasti v MČR. To znamenalo, že pokud chtěl titul, musel ideálně vyhrát. Seriál aktuálně vedl Aleš Horák s jedním druhým a jedním třetím místem. Na něj si brousil zuby především Tomáš Sova a Martin Janíček. Pořadí kvalifikací Lukas, Aleš, Martin a Tomáš slibovalo ještě napínavé souboje.

Kategorie GT měla trochu slabší startovní pole, ale tři hlavní favority měla. Daniel Urba, Lukáš Vrba a Marek Frič byli připraveni si to rozdat o poslední body do seriálu. Marek se v tréninku i kvalifikaci pral trochu s nastavením, ale soupeři ho nepodceňovali. Tuto trojici doplnil předseda RCAČR Míra Jurenka a závod dostal další rozměr. Daniel vyhrál kvalifikace před Lukášem a Markem.

Stock 13,5T měl na startu všechny, kteří ještě měli šanci se poprat o titul. Oliver Havránek plnil již od pátku roli favorita. Sekundovat se mu snažil Šimon Horák, Karel Kratochvíl a i Marcel Dostál. Posledně jmenovaný měl sezónu pěkně rozjetou a s jedním vítězstvím mohl ještě překvapit i Olivera. Omluva ze závodu přišla od Matyho Knoppa z důvodu karantény a sledovat poslední závod mohl pouze na dálku. V kvalifikaci asi nikoho nepřekvapila dominance Olivera. Šimon se tahal s Karlem. Na čtvrtém místě překvapil Lukáš Vopat a páté místo ještě dávalo naději Marcelovi.


Kategorie 1/12 měla v letošním roce díky epidemii pouze jeden mistrovský závod, a právě zde v Praze. Na start se postavila šestice jezdců. Marek Frič měl 1/12 naladěnou mnohem lépe, než větší model World GT, a kvalifikaci vyhrál před Marcelem Dostálem, Radovanem Konopíkem a Lukášem Vrbou.

Jako poslední své kvalifikace odjížděla kategorie Modified. Zde se opět objevil Martin Hudy ze Slovenska, ale nejvíc očekávaný souboj se odehrával mezi Oliverem Havránkem a Matějem Šulcem. Matěj měl drobnou výhodu v odjetí všech závodů. Oliver jednou chyběl a musel tedy na plno bodovat. Už v kvalifikacích bylo znát, že Martin má najeto s novým podvozkem hodně především na koberci a v kvalifikaci toho využil. Oliver se s Matějem honili o každý metr. Šťastnějším z kvalifikace byl o kousek Oliver. Na dalších postech bylo pořadí následující: čtvrtý Jiří Vyšín, Petr Grof, Karel Kratochvíl a Zdeněk Hamák. Ano, startovní listina byla parádní a souboje na trati to jen potvrzovaly.


Finálové jízdy otevřely volné kategorie a následně Formule.

Lukas Hoch vyhrál všechny jízdy a po zásluze se vrátil na mistrovský trůn v této kategorii. Za ním byla situace trochu zajímavější. V prvním finále chyboval Aleš Horák a musel přepustit druhé místo Tomáši Sovovi. Martin Janíček nebyl pozadu a tyto tři jeli ve vláčku celé první finále. V druhém finále Aleš trochu poodjel a následně si jen hlídal druhé místo. Ve třetí jízdě se scénář opakoval. Aleš ujel a Martin nestačil na Tomáše. Pořadí v této kategorii po finále bylo následující. První Lukas, druhý Aleš, třetí Tomáš. Kategorii Junior vyhrál Tomáš Sova a kategorii senior Marek Sova.

Celkové pořadí Formule v seriálu MČR je tedy následující – první místo Lukas Hoch, druhé místo Aleš Horák a třetí místo Tomáš Sova. Nejlepším juniorem Tomáš Sova, nejlepším seniorem Marek Sova.

V kategorii World GT zavelel do útoku Marek Frič. Po parádních předjížděcích manévrech, vyhrál první dvě finálové jízdy. To mu samozřejmě stačilo k vítězství na tomto závodě, ve třetí již nestartoval. Daniela Urbana druhé místo po parádní kvalifikaci asi trochu mrzelo, ale Lukáš Vrba byl se svým umístěním spokojen. Pořadí v závodě se shodovalo s pořadím v celém seriálu MČR. Senior ani junior v tomto závodě nebyl žádný na startu.

Celkové pořadí World GT v seriálu MČR je tedy následující – první Marek Frič, druhý Daniel Urban, třetí Lukáš Vrba. Nejlepším seniorem Marek Sova

Finálové jízdy kategorie Stock 13,5t byly trochu divoké. Jezdci si nechtěli darovat ani metr na dráze, ale někdy z toho byla pěkná mela. Kategorii suverénně ovládl Oliver Havránek. Vyhrál první dvě jízdy a tím nemusel ani do třetí nastupovat. Za ním se o druhé místo bojovalo mezi Šimonem Horákem a Karlem Kratochvílem. Za nimi byla již větší ztráta. Šimon při druhém místě musel hlídat Marcela Dostála, kterému by k druhému místo celkově stačilo i čtvrté místo. Šimon druhé místo udržel a Karel dojel třetí. Na čtvrté místo se prokousal v poslední jízdě Marcel a bylo rozhodnuto. V juniorech závod vyhrál Adam Rajniš a v seniorech Pavel Mojžíšek.

Celkové pořadí Stock 13,5t v seriálu MČR je tedy následující – první místo Oliver Havránek, druhé místo Marcel Dostál a třetí místo Šimon Horák. Nejlepším žákem Matyáš Knopp, nejlepším juniorem Oliver Havránek, nejlepším seniorem Pavel Mojžíšek.

Následující kategorie GT 1/12 6,5t byla dalším panováním jedno z jezdců. Marek Frič vyhrál všechny jízdy kvalifikace a ve finále tomu nebylo jinak. Vyhrál první dvě jízdy a do třetí již nebylo třeba nastoupit. Za ním to pěkně vřelo, Marcel Dostál dokázal dvakrát dojet na druhém místě. Poslední jízdu vyhrál ovšem Radovan Konopík a tím v celkovém pořadí posunul na konečné druhé místo. Bramborovou nepopulární medaili si z Prahy odvezl Lukáš Vrba.

Celkové pořadí GT 1/12 6,5t v seriálu MČR je tedy následující – první místo Marek Frič, druhé místo Radovan Konopík a třetí místo Marcel Dostál. Nejlepší senior Radovan Konopík.

Velké finále nám přichystala kategorie Modified. Martin Hudy vyhrál první dvě jízdy s drobným náskokem. Oliver Havránek a Matěj Šulc se podělili o druhá místa v těchto jízdách. Martinovi až v posledním finále kde se mu v půlce jízdy stal defekt na kole při předjíždění jezdce o kolo a kluci ho postupně sjížděli. Rozestupy byly během pár kol pryč a Oliver využil při jednom z brždění sklouznutí Martina mimo stopu a dostal se do vedení v posledním finále. Pro Martina to neznamenalo žádný problém i tak závod vyhrál. Druhé místo vybojoval Oliver a třetí místo Matěj. V juniorech vyhrál Oliver Havránek a seniory na tomto závodě ovládl Jan Kanina.



Celkové pořadí Modified v seriálu MČR je tedy následující – první místo Oliver Havránek, druhé místo Matěj Šulc a třetí místo Jiří Jarolímek ml. Nejlepší žák Matyáš Knopp, nejlepší junior Oliver Havránek a nejlepší senior Jan Kanina.

Poslední závod v Praze a vlastně i celou sezónu máme podle mě zdárně za sebou. Nezbývá nic jiného než poděkovat pořádajícímu klubu Model Club Central Bohemia v čele s Marcelem Dostálem a ředitelem závodu Danem Štanglem za pěknou tečku v letošní sezóně. Rozhodčím za jejich nelehkou práci, jezdcům za skvělé souboje na dráze a pohodovou atmosféru v depu a doprovodům za podporu, kterou v tomto sportu potřebujeme asi nejvíc.

Díky a vidíme se v další sezóně 2022.

Za RCAČR trenér sekce Aleš Horák






Copyright © 2010 E-VISION International s.r.o.