E 1 : 10/12 TC
 




CHEB 5. ČERVENCE 2002

Se strachem o počasí se jel další závod tohoto populárního seriálu západních Čech, tentokrát v Chebu na asfaltové ploše bývalých kasáren. Ještě ve čtvrtek odpoledne po vydatné průtrži mračen nebylo jisté zda se pojede. Nakonec se počasí umoudřilo a obětaví pořadatelé dali dráhu do pořádku. Jezdců se tentokrát nesešlo tolik, 28 je méně nežli je průměr těchto závodů.
Ale přední jezdci tohoto seriálu se sešli všichni, takže po prezentaci byly zahájeny kvalifikační rozjížďky. Hned v první rozjížďce jsem nedával chvilku pozor a pravděpodobně jsem nepostřehl zkrácení tratě u Dušana Andrleho, který měl uvedený nejlepší čas 9,18 na kolo, ale ostatní jezdci jeli kola okolo 16 vteřin. Nicméně Dušan tvrdil, že k žádnému zkrácení tratě nedošlo, nikdo z ostatních jezdců protest nedal, takže 19 kol s výborným dojezdem 7 vteřin se zdálo nepřekonatelné. V dalších rozjížďkách ale Vašek Strupek ml., který tentokrát dal přednost podvozku YOKOMO MR-4 Speciál, dokázal najet ještě lepší čas a dokonce jako jediný najížděl kola pod 16 vteřin. Dráha i auto mu tentokráte opravdu sedly. Nakonec do 19 kol se dokázal dostat ještě další člen Lestr Racing Týmu Martin Sirotek a ostatní jezdci zůstali na 18ti kolech. Dušanovi se už podruhé zázrak nepodařil a najel stejně jako ostatní 18 kol. Takže po rozjížďkách bylo jasné, že tentokrát dojde k souboji podvozků Yokomo a X-Ray o první místo. Pořadí prvních 10ti jezdců bylo následující, připomínám, že finále A jede pouze 8 jezdců.

Finále A - 1. jízda
Vaškovi jede YOKOMO jako po kolejích, pneumatiky ORION "C" drží a také motoricky /LRP Fusion Phase 12x1/ je vše bez problémů. Již od prvního kola ujížděl soupeřům a nakonec dojel s náskokem 9 vteřin před Martinem a Jiřím Sirotkovými. Ještě i čtvrtý Hajšman měl 19 kol a 5tý Dušan 18 kol s dojezdem 5:00,11. Byl to velice pěkný souboj a také se dočkal potlesku od přítomných diváků a ostatních jezdců.

Finále B - konečný výsledek
souboj zkušeného nestora tohoto seriálu pana Miroslava Vrány
s Františkem Štádlerem z Plzně nakonec pro sebe rozhodl plzeňský jezdec o pouhých 60 setin vteřiny. Největší smůlu měl první postupující Dan Goubey, který vždy vedl, ale problémy s autem a baterkami mu nedovolili dojet ani jednu finálovou jízdu. Celkově třetí dojel Martin Gaier před chebským Miroslavem Novákem. Úspěch v B finále završil Rostislav Matyasko 5tým místem před nejlepším juniorem Martinem Petrákem z Mariánských Lázních. Tomáš Petrikovič měl určitě na víc a o smůle posledního Dana jsem již psal.

Finále A - 2. jízda
I v této jízdě trojice podvozků Yokomo kralovala, Vašek jako jediný dokázal najet 20 kol a vytvořil i nejlepší kolo dne časem 15,58. Další čtyři jezdci potom najeli 19 kol v pořadí Martin Sirotek, Jiří Sirotek, Roman Petrák a Augustín Hajšman. Další pořadí Petr Paulín, Dušan Andrle a Josef Horák.

Finále C - konečný výsledek
První finálovou jízdu vyhrál junior Jan Andrle ,ale o všem rozhodovala podstatně rychlejší druhá jízda. Ta se opravdu povedla Miloslavu Svobodovi z Plzně, který dokázal najet jako jediný 17 kol a celkově zvítězil. Ještě druhý Jan Pechman dokázal najet lepší čas než Honzík Andrle a odsunul tohoto nadějného juniora na konečnou třetí pozici.Hned za ním skončila dvojice místních jezdců Petr Tondl a Jan Ryba.

Finále D - konečný výsledek
Oobě finálové jízdy vyhrál s přehledem Vladimír Plh z Plzně, který nedal druhému junioru Jakubovi Matyaskovi žádnou šanci.Tento jezdec většinou jezdí A finále, ale tentokrát v rozjížďkách ani jednou nedojel - zlobilo auto, rádio, přijímač, regulátor… Další pořadí Jan Malárik a nováček junior Arnošt Moucha.

Finále A - 3. jízda
O vítězi i o druhém místě bylo rozhodnuto. Vítěz závodu Vašek však zkoušel další možnosti nastavení auta a hned po startu zjistil , že to asi není ono. Propadl se na poslední pozici a teprve po 2 minutě začal trochu závodit a dokázal se propracovat až na 4.pozici. Zvítězil Martin Sirotek s náskokem 37 setin vteřiny před Augustínem Hajšmanem, třetí Josef Horák opět pouhou vteřinu za druhým. Ještě pátý Jiří Sirotek najel 19 kol. Ostatní jezdci Paulín,Andrle a Petrák najeli pouze 18 kol.


Výsledky zpracoval : V.Strupek - rozhodčí závodu