CHEB
5. ČERVENCE 2002
Se strachem o počasí
se jel další závod tohoto populárního seriálu západních
Čech, tentokrát v Chebu na asfaltové ploše bývalých
kasáren. Ještě ve čtvrtek odpoledne po vydatné průtrži
mračen nebylo jisté zda se pojede. Nakonec se počasí
umoudřilo a obětaví pořadatelé dali dráhu do pořádku.
Jezdců se tentokrát nesešlo tolik, 28 je méně nežli
je průměr těchto závodů.
Ale přední jezdci tohoto seriálu se sešli všichni,
takže po prezentaci byly zahájeny kvalifikační rozjížďky.
Hned v první rozjížďce jsem nedával chvilku pozor
a pravděpodobně jsem nepostřehl zkrácení tratě u Dušana
Andrleho, který měl uvedený nejlepší čas 9,18 na
kolo, ale ostatní jezdci jeli kola okolo 16 vteřin.
Nicméně Dušan tvrdil, že k žádnému zkrácení tratě
nedošlo, nikdo z ostatních jezdců protest nedal,
takže 19 kol s výborným dojezdem 7 vteřin se zdálo
nepřekonatelné. V dalších rozjížďkách ale Vašek
Strupek ml., který tentokrát dal přednost podvozku
YOKOMO MR-4 Speciál, dokázal najet ještě lepší čas
a dokonce jako jediný najížděl kola pod 16 vteřin.
Dráha i auto mu tentokráte opravdu sedly. Nakonec
do 19 kol se dokázal dostat ještě další člen Lestr
Racing Týmu Martin Sirotek a ostatní jezdci zůstali
na 18ti kolech. Dušanovi se už podruhé zázrak nepodařil
a najel stejně jako ostatní 18 kol. Takže po rozjížďkách
bylo jasné, že tentokrát dojde k souboji podvozků
Yokomo a X-Ray o první místo. Pořadí prvních 10ti
jezdců bylo následující, připomínám, že finále A
jede pouze 8 jezdců.
Finále A - 1.
jízda
Vaškovi jede YOKOMO jako po kolejích, pneumatiky
ORION "C" drží a také motoricky /LRP Fusion
Phase 12x1/ je vše bez problémů. Již od prvního
kola ujížděl soupeřům a nakonec dojel s náskokem
9 vteřin před Martinem a Jiřím Sirotkovými.
Ještě i čtvrtý Hajšman měl 19 kol a 5tý Dušan 18
kol s dojezdem 5:00,11. Byl to velice pěkný
souboj a také se dočkal potlesku od přítomných
diváků a ostatních jezdců.
Finále B - konečný výsledek
souboj zkušeného nestora tohoto seriálu pana Miroslava
Vrány
s Františkem Štádlerem z Plzně nakonec pro sebe
rozhodl plzeňský jezdec o pouhých 60 setin vteřiny.
Největší smůlu měl první postupující Dan Goubey,
který vždy vedl, ale problémy s autem a baterkami
mu nedovolili dojet ani jednu finálovou jízdu. Celkově
třetí dojel Martin Gaier před chebským Miroslavem
Novákem. Úspěch v B finále završil Rostislav Matyasko
5tým místem před nejlepším juniorem Martinem Petrákem
z Mariánských Lázních. Tomáš Petrikovič měl určitě
na víc a o smůle posledního Dana jsem
již psal.
Finále A - 2. jízda
I v této jízdě trojice podvozků Yokomo kralovala,
Vašek jako jediný dokázal najet 20 kol a vytvořil
i nejlepší kolo dne časem 15,58. Další čtyři
jezdci potom najeli 19 kol v pořadí Martin Sirotek,
Jiří Sirotek, Roman Petrák a Augustín Hajšman. Další
pořadí Petr Paulín, Dušan Andrle a Josef Horák.
Finále C - konečný výsledek
První finálovou jízdu vyhrál junior Jan Andrle ,ale
o všem rozhodovala podstatně rychlejší druhá jízda.
Ta se opravdu povedla Miloslavu Svobodovi z Plzně,
který dokázal najet jako jediný 17 kol a celkově
zvítězil. Ještě druhý Jan Pechman dokázal najet
lepší čas než Honzík Andrle a odsunul tohoto nadějného
juniora na konečnou třetí pozici.Hned za ním skončila
dvojice místních jezdců Petr Tondl a Jan Ryba.
Finále D - konečný výsledek
Oobě finálové jízdy vyhrál s přehledem Vladimír
Plh z Plzně, který nedal druhému junioru Jakubovi
Matyaskovi žádnou šanci.Tento jezdec většinou jezdí
A finále, ale tentokrát v rozjížďkách ani jednou
nedojel - zlobilo auto, rádio, přijímač, regulátor…
Další pořadí Jan Malárik a nováček junior Arnošt
Moucha.
Finále A - 3. jízda
O vítězi i o druhém místě bylo rozhodnuto. Vítěz
závodu Vašek však zkoušel další možnosti nastavení
auta a hned po startu zjistil , že to asi není ono.
Propadl se na poslední pozici a teprve po 2 minutě
začal trochu závodit a dokázal se propracovat až
na 4.pozici. Zvítězil Martin Sirotek s náskokem
37 setin vteřiny před Augustínem Hajšmanem, třetí
Josef Horák opět pouhou vteřinu za druhým. Ještě
pátý Jiří Sirotek najel 19 kol. Ostatní jezdci Paulín,Andrle
a Petrák najeli pouze 18 kol.
Výsledky zpracoval : V.Strupek - rozhodčí závodu