E 1 : 10/12 TC
 






16. BŘEZNA 2002


V sobotu 16. 3. se jel společný závod seriálů pořádaných ve spolupráci s firmou LESTR-MODELS, který má ve svém názvu jeden z nejoblíbenějších podvozků Touring Cars - YOKOMO.
K prezentaci se přihlásilo 54 jezdců z Čech i Moravy. Jenom pro zajímavost, závodu se zúčastnilo 20 jezdců s podvozkem X-RAY a 18 jezdců s podvozkem YOKOMO. Dále byly na startu podvozky Asso, HPI, Lossi, Tamyia, Schummacher a jeden podvozek vyrobený "na koleně".
Mezi jezdci opět nechyběli přední jezdci této dnes nejoblíbenější kategorie modelů aut. Bratři Kořínkovi z Kolína, Juraj a Martin Hudy ze Slovenska, vítěz minulého závodu Michal Bok z Třebíče, jezdci z Blanska vedení Stanislavem Vondrou a celá špička z Prahy - Vašek Strupek, Tomáš Staníček a Honza Kanina. Závodu se navíc zúčastnili i přední jezdci Bohemia WC, v čele s vedoucím jezdcem Martinem Sirotkem. Ani tentokrát však nechyběli jezdci, kteří absolvovali takovéto závody poprvé.
Na šedém koberci o velikosti 26 x 13 m se potom odehrávali napínavé souboje o co nejlepší umístění pro finálové jízdy. Každý jezdec absolvoval čtyři kvalifikační rozjížďky na 5 minut. Hned po první sérii bylo jasné, že souboj Martina Kořínka s vítězem dvou posledních závodů Michalem Bokem bude opravdovým požitkem, a když i ostatní jezdci předváděli svoje maximum, bylo se na co dívat. Po dvou rozjížďkách však byl v čele velice rychle jedoucí Tomáš Staníček před Martinem Kořínkem. Ovšem už po třetí sérii se dostal do čela Michal Bok před Václavem Strupkem. Nakonec však všechno dopadlo následovně:

 
počet kol
čas
nejlepší kolo
1
Michal Bok
22
5:09,09
13,63
2
Tomáš Staníček
21
5:01,31
13,89
3
Martin Kořínek
21
5:04,93
13,84
4
Vašek Strupek
21
6:02,39
13,63
5
Roman Kořínek
21
5:08,08
14,24
6
Michal Hladík
21
5:10,87
14,23
7
Martin Hudy
21
5:11,20
14,10
8
Juraj Hudy
21
5:11,50
13,99
9
Erik Muff jun.
20
5:02,65
14,45
10
Jan Kanina
20
5:02,77
14,38

Určitě však nikdo nečekal, že do prestižního B finále se dostane i slečna Katka Kubicová z Havířova, která byla určitě největším překvapením. A nebyl to žádný náhodný výsledek, ve dvou kvalifikačních jízdách dokázala najet 20 kol a porazila mnohé zkušenější jezdce.
Po přestávce, kdy se rozepisují finálové jízdy a jezdci mají možnost se občerstvit, byly zahájeny finálové jízdy nejsilnějším finálem.

A finále - 1. jízda - stejně jako v předešlých závodech startoval Michal Bok z první pozice a zdálo se, že bude mít opět navrch. Výborně zajel ale Martin Kořínek a Tomáš Staníček.Tito tři jezdci předváděli úžasnou jízdu i když ne bez drobných chyb. Jako jediní najeli 22 kol a rozdil mezi prvním Martinem a druhým Michalem byl 1,44 vteřiny. Další pořadí Tomáš, Roman Kořínek, Michal Hladík, Martin a Juraj Hudy a poslední skončil Vašek Strupek, který pro závadu na voze ukončil svojí jízdu už ve třetí minutě závodu.Nebylo mu nic platné, že zajel nejrychlejší kolo dne 13,58 vteřiny.

B finále - 1. jízda - velice rychlou jízdou vyhrál Honza Kanina, kterému v tomto finále výborně sekundoval Stanislav Vondra z Blanska.Oba zajeli 21 kol, ale i souboj o třetí a čtvrté místo byl napínavý do poslední vteřiny - rozdíl mezi třetím Erichem Muffem a čtvrtým Martinem Sirotkem byl 24 setiny vteřiny. Další pořadí Šťastný, Bílek, Kubicová a Jirka Kolman.

C finále - v první jízdě vyhrál výborně jedoucí Tomáš Miler z Liberce před pražským Petrem Paulínem, ale jak se později ukázalo o všem rozhodla teprve druhá jízda, ve které zajel neskutečně Tomáš Kubica z Havířova. Jeho 20 kol a čas 5:08,41 z něj udělal nečekaného vítěze. I další pořadí bylo nečekané, Jiří Jarolímek mladší, Tomáš Miler, Augustín Hajšman z Plzně, Petr Paulín, Roman Petrák z Mariánských Lázní a Marek Zavadil z Třebíče.

D finále - tady nebylo o vítězi pochyb, protože obě jízdy vyhrál s náskokem kola Jiří Sirotek z Klášterce nad Ohří, který jediný dokázal najet 20 kol. Další pořadí Libor Vévoda a Pavel Magda z Blanska.

A finále
- 2. jízda - v této jízdě se rozhodlo o vítězi celého závodu, Martin Kořínek, když jede na první pozici a není těsně pronásledován, jede naprosto přesnou a bezchybnou jízdu. Od začátku získal po kolizi mezi čtyřmi jezdci malý náskok, který bezchybnou jízdou zvyšoval až na 4 vteřiny před druhým Michalem Bokem, kteří najeli 22 kol. Třetí až šestý v pořadí najeli 21 kol - Michal Hladík, Juraj a Martin Hudy, Vašek Strupek. Další jezdec Roman Kořínek najel 20 kol a Tomáš Staníček předčasně závod ukončil pro poruchu auta.

B finále
- 2. jízda - u této finálové jízdy se pozastavím, protože ještě před zahájením došlo k zatím k jedinému problému na tomto seriálu. Jezdci se nedokázali srovnat na tribuně, nikdo nechtěl opustit "svoje" místo a bohužel jsem musel zasáhnout z pozice rozhodčího. Ani potom, když jezdci nastupovali na tribunu podle postupového pořadí do finále nebylo vše v pořádku - jezdci všichni stáli cca na dvoutřetinové části tribuny a nikdo nechtěl ze "svého postavení" odejít. Požádal jsem tedy nejkrajnějšího jezdce, Honzu Kaninu, o posunutí o metr do volného prostoru. Ten odmítl a na protest odstoupil z této finálové jízdy. Celý problém mě trochu zaskočil, protože z hlediska pravidel měl Honza pravdu, ale nikdo neměl pořádné místo na řízení. Pro mistrovství ČR bude nutné, aby bylo pro jezdce na tribuně vyhrazeno 10 stejných polí, které budou jezdci obsazovat podle postupového pořadí. Nicméně perfektní první jízdou Honza o první místo celkově nepřišel. V této jízdě však byl k vidění nádherný souboj mezi Erikem Muffem z Příbrami a Martinem Sirotkem z Klášterce n. O. Celých 5 minut kroužili v těsném závěsu, několikráte si vyměnili pořadí a nakonec Erich dojel o 1,6 vteřiny před Martinem. Celkově skončili stejně, další umístění - Standa Vondra, Jiří Kolman, Jan Bílek, Martin Šťastný a poslední skončila Katka Kubicová, pro kterou již účast v B finále byl obrovský úspěch.

E finále
- s náskokem kola zvítězil Radovan Knížek z Prahy před Martinem Stopou a juniorem Tomášem Hajšmanem.

F finále
- také toto finále se jelo jenom na jednu rozhodující jízdu a zvítězil v něm s náskokem kola junior Martin Vítovec před Janem Janů. Třetí skončil Herbert Meister.

G finále
- jediné finále, které mělo dámskou vítězku, teda spíše dívčí, protože Tereza Pechmanová je ještě juniorka. Na druhé pozici skončil junior Jakub Skalička a třetí Ladislav
Šnajdauf.

A finále
- 3. jízda - o vítězi a druhém místě bylo rozhodnuto, takže se bojovalo o další pozice. Tentokrát už konečně vyšla jízda Vaškovi, který se dostal cca ve třetině závodu do čela a vítězství před dotírajícím Romanem Kořínkem udržel. Tito dva jezdci najeli 22 kol, ostatní 21 v pořadí Tomáš Staníček, Michal Hladík, Martin Kořínek, Martin a Juraj Hudy. Michal Bok cca 30 sec. před koncem pro poruchu odstoupil.
Nutno podotknout, že i přes velice rychlou jízdu ve všech finálových jízdách, jeli všichni jezdci velice korektně a jako rozhodčí jsem nemusel vůbec zasahovat. Takže pro celkový výsledek na tom bylo hodně jezdců stejně a tak ve třech případech rozhodovala třetí škrtnutá jízda a pořadí je následující.

TOP TEN YOKOMO CUP:

1
Martin Kořínek RC Kolín X-RAY
1 + 1 + /5/ = 2
22 kol 5:09,52
2
Michal Bok RC Třebíč ASSO
2 + 2 + /8/ = 4
22 kol 5:10,99
3
Roman Kořínek RC Kolín X-RAY
4 + /7/ + 2 = 6
22 kol 5:13,54
4
Tomáš Staníček Lestr Team X-RAY
3 + /8/ + 3 = 6
22 kol 5:13,99
5
Michal Hladík HVP model X-RAY
/5/ + 3 + 4 = 7
21 kol 5:02,75
6
Václav Strupek Lestr Team ASSO
/8/ + 6 + 1 = 7
22 kol 5:10,89
7
Martin Hudy Trenčín X-RAY
6 + 5 + /6/ = 11
21 kol 5:07,35
8
Juraj Hudy Trenčín X-RAY
7 + 4 + /7/ = 11
21 kol 5:04,43
9
Jan Kanina ARCC Praha HPI  
21 kol 5:08,59
10
Erich Muff Bengi Příbram X-RAY  
21 kol 5:10,70


Pořadí jezdců v kategorii JUNIOR a v kategorii podvozků YOKOMO:

Junioři
1. Erik Muff
YOKOMO
1. Martin Sirotek
2. Kateřina Kubicová 2. Dušan Andrle
3. Tomáš Kubica 3. Petr Paulín

Děkuji všem jezdců i mechanikům za účast a těším se na shledání při dalších závodech, určitě potom na druhé části tohoto seriálu závodů v říjnu 2002. Přeji všem hodně úspěchů v nastávající letní sezoně.

1. Martin, 2. Michal, 3. Roman.
A-finále je připraveno.
Katka podjíždí vnitřkem.
Katka zamíchala pořadím.

První čtyři junioři.
První tři v kategorii podvozků YOKOMO.
Slečny Pechmanovy přijeli do Prahy.

Zpracoval: Václav Strupek - rozhodčí závodu