|
16. BŘEZNA 2002
V sobotu 16. 3. se jel společný závod seriálů pořádaných
ve spolupráci s firmou LESTR-MODELS, který má ve svém
názvu jeden z nejoblíbenějších podvozků Touring
Cars - YOKOMO.
K prezentaci se přihlásilo 54 jezdců z Čech i Moravy.
Jenom pro zajímavost, závodu se zúčastnilo 20 jezdců
s podvozkem X-RAY a 18 jezdců s podvozkem
YOKOMO. Dále byly na startu podvozky Asso, HPI, Lossi,
Tamyia, Schummacher a jeden podvozek vyrobený "na
koleně".
Mezi jezdci opět nechyběli přední jezdci této dnes
nejoblíbenější kategorie modelů aut. Bratři Kořínkovi
z Kolína, Juraj a Martin Hudy ze Slovenska, vítěz
minulého závodu Michal Bok z Třebíče, jezdci z Blanska
vedení Stanislavem Vondrou a celá špička z Prahy
- Vašek Strupek, Tomáš Staníček a Honza Kanina. Závodu
se navíc zúčastnili i přední jezdci Bohemia WC, v
čele s vedoucím jezdcem Martinem Sirotkem. Ani
tentokrát však nechyběli jezdci, kteří absolvovali
takovéto závody poprvé.
Na šedém koberci o velikosti 26 x 13 m se potom odehrávali
napínavé souboje o co nejlepší umístění pro finálové
jízdy. Každý jezdec absolvoval čtyři kvalifikační
rozjížďky na 5 minut. Hned po první sérii bylo jasné,
že souboj Martina Kořínka s vítězem dvou posledních
závodů Michalem Bokem bude opravdovým požitkem, a
když i ostatní jezdci předváděli svoje maximum, bylo
se na co dívat. Po dvou rozjížďkách však byl v čele
velice rychle jedoucí Tomáš Staníček před Martinem
Kořínkem. Ovšem už po třetí sérii se dostal do čela
Michal Bok před Václavem Strupkem. Nakonec však všechno
dopadlo následovně:
|
počet kol
|
čas
|
nejlepší kolo
|
1
|
Michal Bok |
22
|
5:09,09
|
13,63
|
2
|
Tomáš Staníček |
21
|
5:01,31
|
13,89
|
3
|
Martin Kořínek |
21
|
5:04,93
|
13,84
|
4
|
Vašek Strupek |
21
|
6:02,39
|
13,63
|
5
|
Roman Kořínek |
21
|
5:08,08
|
14,24
|
6
|
Michal Hladík |
21
|
5:10,87
|
14,23
|
7
|
Martin Hudy |
21
|
5:11,20
|
14,10
|
8
|
Juraj Hudy |
21
|
5:11,50
|
13,99
|
9
|
Erik Muff jun. |
20
|
5:02,65
|
14,45
|
10
|
Jan Kanina |
20
|
5:02,77
|
14,38
|
Určitě však nikdo
nečekal, že do prestižního B finále se dostane i slečna
Katka Kubicová z Havířova, která byla určitě největším
překvapením. A nebyl to žádný náhodný výsledek,
ve dvou kvalifikačních jízdách dokázala najet 20 kol
a porazila mnohé zkušenější jezdce.
Po přestávce, kdy se rozepisují finálové jízdy a jezdci
mají možnost se občerstvit, byly zahájeny finálové
jízdy nejsilnějším finálem.
A finále - 1. jízda - stejně jako v předešlých
závodech startoval Michal Bok z první pozice a zdálo
se, že bude mít opět navrch. Výborně zajel ale Martin
Kořínek a Tomáš Staníček.Tito tři jezdci předváděli
úžasnou jízdu i když ne bez drobných chyb. Jako jediní
najeli 22 kol a rozdil mezi prvním Martinem a druhým
Michalem byl 1,44 vteřiny. Další pořadí Tomáš, Roman
Kořínek, Michal Hladík, Martin a Juraj Hudy a poslední
skončil Vašek Strupek, který pro závadu na voze ukončil
svojí jízdu už ve třetí minutě závodu.Nebylo mu nic
platné, že zajel nejrychlejší kolo dne 13,58 vteřiny.
B finále
- 1. jízda - velice rychlou jízdou vyhrál Honza Kanina,
kterému v tomto finále výborně sekundoval Stanislav
Vondra z Blanska.Oba zajeli 21 kol, ale i souboj
o třetí a čtvrté místo byl napínavý do poslední vteřiny
- rozdíl mezi třetím Erichem Muffem a čtvrtým
Martinem Sirotkem byl 24 setiny vteřiny. Další
pořadí Šťastný, Bílek, Kubicová a Jirka Kolman.
C finále
- v první jízdě vyhrál výborně jedoucí Tomáš Miler
z Liberce před pražským Petrem Paulínem, ale jak se
později ukázalo o všem rozhodla teprve druhá
jízda, ve které zajel neskutečně Tomáš Kubica z Havířova.
Jeho 20 kol a čas 5:08,41 z něj udělal nečekaného
vítěze. I další pořadí bylo nečekané, Jiří Jarolímek
mladší, Tomáš Miler, Augustín Hajšman z Plzně, Petr
Paulín, Roman Petrák z Mariánských Lázní a Marek
Zavadil z Třebíče.
D finále
- tady nebylo o vítězi pochyb, protože obě jízdy vyhrál
s náskokem kola Jiří Sirotek z Klášterce nad
Ohří, který jediný dokázal najet 20 kol. Další
pořadí Libor Vévoda a Pavel Magda z Blanska.
A finále - 2. jízda - v této jízdě se rozhodlo
o vítězi celého závodu, Martin Kořínek, když jede
na první pozici a není těsně pronásledován, jede naprosto
přesnou a bezchybnou jízdu. Od začátku získal po kolizi
mezi čtyřmi jezdci malý náskok, který bezchybnou jízdou
zvyšoval až na 4 vteřiny před druhým Michalem
Bokem, kteří najeli 22 kol. Třetí až šestý v pořadí
najeli 21 kol - Michal Hladík, Juraj a Martin Hudy,
Vašek Strupek. Další jezdec Roman Kořínek najel 20
kol a Tomáš Staníček předčasně závod ukončil
pro poruchu auta.
B finále - 2. jízda - u této finálové jízdy se
pozastavím, protože ještě před zahájením došlo k zatím
k jedinému problému na tomto seriálu. Jezdci
se nedokázali srovnat na tribuně, nikdo nechtěl opustit
"svoje" místo a bohužel jsem musel zasáhnout
z pozice rozhodčího. Ani potom, když jezdci nastupovali
na tribunu podle postupového pořadí do finále nebylo
vše v pořádku - jezdci všichni stáli cca na dvoutřetinové
části tribuny a nikdo nechtěl ze "svého
postavení" odejít. Požádal jsem tedy nejkrajnějšího
jezdce, Honzu Kaninu, o posunutí o metr do volného
prostoru. Ten odmítl a na protest odstoupil z této
finálové jízdy. Celý problém mě trochu zaskočil, protože
z hlediska pravidel měl Honza pravdu, ale nikdo neměl
pořádné místo na řízení. Pro mistrovství ČR bude nutné,
aby bylo pro jezdce na tribuně vyhrazeno 10 stejných
polí, které budou jezdci obsazovat podle postupového
pořadí. Nicméně perfektní první jízdou Honza o první
místo celkově nepřišel. V této jízdě však byl
k vidění nádherný souboj mezi Erikem Muffem z Příbrami
a Martinem Sirotkem z Klášterce n. O. Celých
5 minut kroužili v těsném závěsu, několikráte
si vyměnili pořadí a nakonec Erich dojel o 1,6
vteřiny před Martinem. Celkově skončili stejně, další
umístění - Standa Vondra, Jiří Kolman, Jan Bílek,
Martin Šťastný a poslední skončila Katka Kubicová,
pro kterou již účast v B finále byl obrovský úspěch.
E finále - s náskokem kola zvítězil Radovan Knížek
z Prahy před Martinem Stopou a juniorem Tomášem Hajšmanem.
F finále - také toto finále se jelo jenom na jednu
rozhodující jízdu a zvítězil v něm s náskokem kola
junior Martin Vítovec před Janem Janů. Třetí skončil
Herbert Meister.
G finále - jediné finále, které mělo dámskou vítězku,
teda spíše dívčí, protože Tereza Pechmanová je ještě
juniorka. Na druhé pozici skončil junior Jakub Skalička
a třetí Ladislav
Šnajdauf.
A finále - 3. jízda - o vítězi a druhém místě
bylo rozhodnuto, takže se bojovalo o další pozice.
Tentokrát už konečně vyšla jízda Vaškovi, který se
dostal cca ve třetině závodu do čela a vítězství před
dotírajícím Romanem Kořínkem udržel. Tito dva jezdci
najeli 22 kol, ostatní 21 v pořadí Tomáš Staníček,
Michal Hladík, Martin Kořínek, Martin a Juraj Hudy.
Michal Bok cca 30 sec. před koncem pro poruchu odstoupil.
Nutno podotknout, že i přes velice rychlou jízdu ve
všech finálových jízdách, jeli všichni jezdci velice
korektně a jako rozhodčí jsem nemusel vůbec zasahovat.
Takže pro celkový výsledek na tom bylo hodně jezdců
stejně a tak ve třech případech rozhodovala třetí
škrtnutá jízda a pořadí je následující.
TOP TEN YOKOMO CUP:
1
|
Martin Kořínek |
RC Kolín |
X-RAY |
1 + 1 + /5/
= 2
|
22 kol 5:09,52
|
2
|
Michal Bok |
RC Třebíč |
ASSO |
2 + 2 + /8/
= 4
|
22 kol 5:10,99
|
3
|
Roman Kořínek |
RC Kolín |
X-RAY |
4 + /7/ + 2
= 6
|
22 kol 5:13,54
|
4
|
Tomáš Staníček |
Lestr Team |
X-RAY |
3 + /8/ + 3
= 6
|
22 kol 5:13,99
|
5
|
Michal Hladík |
HVP model |
X-RAY |
/5/ + 3 + 4
= 7
|
21 kol 5:02,75
|
6
|
Václav Strupek |
Lestr Team |
ASSO |
/8/ + 6 + 1
= 7
|
22 kol 5:10,89
|
7
|
Martin Hudy |
Trenčín |
X-RAY |
6 + 5 + /6/
= 11
|
21 kol 5:07,35
|
8
|
Juraj Hudy |
Trenčín |
X-RAY |
7 + 4 + /7/
= 11
|
21 kol 5:04,43
|
9
|
Jan Kanina |
ARCC Praha |
HPI |
|
21 kol 5:08,59
|
10
|
Erich Muff |
Bengi Příbram |
X-RAY |
|
21 kol 5:10,70
|
Pořadí jezdců v kategorii JUNIOR a v kategorii podvozků
YOKOMO:
Junioři
|
1. Erik Muff |
YOKOMO
|
1. Martin Sirotek |
2. Kateřina
Kubicová |
2. Dušan Andrle |
3. Tomáš Kubica |
3. Petr Paulín |
Děkuji všem jezdců i
mechanikům za účast a těším se na shledání při dalších
závodech, určitě potom na druhé části tohoto seriálu
závodů v říjnu 2002. Přeji všem hodně úspěchů v nastávající
letní sezoně.
Zpracoval:
Václav Strupek - rozhodčí závodu
|
|