E 1 : 10/12 TC
 




SVITAVY 7. ZÁŘÍ 2002

Krásná a rychlá dráha, velice pečlivě připravená pořadateli, hezké počasí a předseda svitavských modelářů pan Jindřich Samek přivítal 23 závodníků předposledního závodu seriálu MČR v kategorii Touring Cars E 1:10. Z účasti se omluvil se nový mistr ČR Michal Bok a dodatečně také Aleš Pelikán. Jinak se sešla celá česká špička a na závodech to bylo vidět. Všichni se snažili dostat do prestižního A finále a minimálně 3 jezdci měli chuť poprvé v letošním roce stanout v závodě MČR na stupni nejvyšším. Dosud tento post měl vyhrazen pro sebe Michal Bok z týmu Lestr Models. Hned od prvních kvalifikačních jízd však kraloval kolínský Martin Kořínek, který dokázal jako jediný najet ve třech ze čtyřech rozjížděk 21 kol. Vždy si dokázal vypracovat náskok okolo 6ti vteřin a klidnou a bezchybnou jízdou si tento náskok udržet. Po druhém kole rozjížděk se vytvořila skupina 10 jezdců, kteří již vydrželi tlak ostatních jezdců a nikoho již mezi sebe nepustili. Všichni však odvedli maximum, všichni maximálně ladili podvozky svých aut a tentokrát došlo i diskvalifikaci jezdců, v 5ti případech z důvodu nízké váhy modelu. Povolená minimální váha je 1500g, někteří jezdci při snaze model mít co nejblíže této hranici to přeženou a to znamená po převážení modelu po závodě diskvalifikaci z právě odjeté jízdy. Nejhůře na to doplatil Tomáš Miler z týmu Lestr Models, který ve třetím kole byl dikvalifikován a přišel o účast ve finále A. Bylo skoro neuvěřitelné, jak bylo pole vyrovnané - když uvážíte, že nejlepší jezdci jezdili jedno kolo v časech od 14,60 do 15,50 vteřin - prvních 6 jezdců bylo v jednom kole, dalších 12 jezdců měli o kolo méně. Ještě 22 jezdec najel 19 kol. O tom jak to bylo vyrovnané hovoří následující tabulka po kvalifikačních jízdách první poloviny jezdců.



Takže nastala zasloužená přestávka a většina jezdců i já jsme využili dalšího kladu pořadatelů, ve velmi dobře zásobeném stánku občerstvení jsem si dal výbornou gulášovou polévku a pochopitelně studené pivo. A šlo se na finále. A bylo se opravdu na co dívat.

A finále - hodnocení po třech finálových jízdách
Martin Kořínek využil ve všech jízdách startovní pozici a když vede, není ho snadné dojet, natož předjet. Dokázal se vzdalovat svým pronásledovatelům každým kolem a ve dvou jízdách dosáhl 22 kol. Dokázal tak vyhrát všechny tři jízdy a vystoupit v tomto závodě na nejvyšší stupeň, který měl po dlouhou dobu „pronajmutý“ Michal Bok. O druhou pozici svedli nejhezčí souboj závodu ve třetí finálové jízdě Vašek Strupek ml. a Tomáš Staníček. Jeli v těsném závěsu, několikrát se vzájemně předjeli, bez jakékoliv nečistoty, prostě souboj, kterých se moc nevidí.
V rozhodujícím finálové jízdě na konec zvítězil Vašek s náskokem 53 setiny vteřiny. Vaškovi se povedlo naladit podvozek Schumacher Mission a jelikož s ním jede již čtvrtý závod v řadě, je to vidět. Třetí nakonec skončil týmový kolega Vaška Tomáš Staníček, jeho výkony jsou stále lepší a doufám, že zůstane této kategorii věrný. Ohromně zklidnil svojí jízdu, jezdí rychle a čím dál tím čistěji. Dokáže si auto perfektně připravit, je neskutečně pilný a pracovitý.
Čtvrté místo ve všech finálových jízdách získal Roman Kořínek, dá se říci, že chytnul formu a po vítězství minulý týden v Plzni, dokázal jet výborný závod i ve Svitavách. Stejný počat bodů tj.8 měl i hradecký Tomáš Svoboda, kterému se ale škrtalo umístění za páté místo, takže smůla, protože Romanovi se škrtala čtyřka. Tento závod Tomášovi vyšel a dosáhl nejlepšího letošního výsledku. Šesté místo patří dalšímu jezdci Lestr Teamu, další mladé naději tohoto sportu Michalu Hladíkovi z Prahy. Pokud bude i nadále hodně jezdit a začne jezdit i na zahraniční závody, bude určitě patřit mezi nejlepší jezdce. Někdy to chce sice více klidu, ale ten přijde s věkem a počtem odjetých závodů.
Další nadějný jezdec z týmu Lestr Yokomo skončil na pěkném sedmém místě, přechod na dobrý podvozek přináší úspěch - Jan Štroff z Blanska. Šikovný otec jako mechanik a zápal, to jsou zatím ty nejlepší předpoklady pro postup do špičky. Pochopitelně jako u Michala Hladíka je nutné jezdit, jezdit a jezdit. Jeden z nejmladších a nejtalentovanějších jezdců junior Michal Němeček po problémech v minulých závodech zabral a bojuje i nadále o titul juniorského mistra ČR. Nevyrovnanost jeho výkonů je spíše otázkou času a když se přidá trochu štěstí, počkejte ještě rok a všichni uvidíte. Deváté místo při první letošní účasti v prestižním A finále patřilo populárnímu doktorovi Stanislavu Němečkovi - pořád má dobrou náladu a chuť k jídlu. Od začátku letní sezóny bojuje nejenom se smůlou, ale také s nastavením svého podvozku. Tentokrát to vyšlo a Standa se vrátil tam kam patří, do A finále. Někdo musí být poslední, ale i tak je to úspěch pro dalšího juniora Erika Muffa z klubu Bengi Příbram. Každý závod s takovou konkurencí jako byla ve Svitavách určitě má velký význam pro jeho jezdecký růst.

B finále - hodnocení po dvou finálových jízdách
Tady se očekával souboj jezdců Lestr Teamu, kteří obsadili 3 místa ze čtyř. Mezi ně se dostal Tomáš Rajdus z Ostravy, kterého jsem nemohl poznat. Dříve jezdec známí svojí velice dravou jízdou jel tentokrát velice čistě a hlavně bez větších chyb. Nakonec se z vítězství radoval Tomáš Miler s podvozkem Yokomo, který vyhrál druhou jízdu a porazil svého stájového kolegu Jiřího Sirotka o 27 setin vteřiny. Jirka jezdí s novým podvozkem Yokomo Speciál, zklidnil svojí jízdu a úspěch se dostavil. Třetí skončil Tomáš Rajdus, který dokázal porazit dalšího ze Sirotků o necelé 2 vteřiny. Martin Sirotek určitě myslel na lepší umístění, ale závod mu tentokrát nesedl, v pátečním tréninku zničil vrchní patro svého podvozku Schumacher Mission a ve vlastním závodě jsem měl pocit, že bojuje sám se sebou než se soupeři. Nevadí, Martin je výborný kluk a určitě již v příštím závodě to bude lepší. Na pátém místě skončil Standa Vondra z Blanska, který jediný jezdil s podvozkem Tamiya a najel stejně jako jeho soupeři 20 kol. Další naděje junior Tomáš Kubica skončil na šestém místě, dokázal tentokrát porazit svojí sestru a projevuje se na něm vyjetost, absolvoval již letos spoustu závodů. Bez množství závodů s podporou otce v úloze mechanika i sponzora by to nešlo. Také on i další v pořadí Martin Šťastný dokázali najet 20 kol. Další z jezdců, kteří se objevili po absolvování kvalitních závodů v Praze a v Kolíně v zimní sezóně. Bez této "kobercové" přípravy není možné uspět v létě. Jirka Tlustý si odskočil z kategorie velkých měřítek, je to dobrý trénink. I on ještě dokázal najet 20 kol, osm jezdců v jednom kole je známka kvality i tohoto finále. Poslední dva jezdci najeli 19 kol s dojezdem 01,32 a 02,23 v pořadí Petr Martínek a Josef Richter. Oba nemají ještě tolik zkušeností, ale pokud budou absolvovat ještě jednu zimní sezónu, úspěchy se určitě dostaví.

C finále - hodnocení po dvou finálových jízdách
Na někoho musí zbýt poslední místo a o to bojovali v tomto finále pouze tři jezdci. Na závodní dráhu se v této kategorii vrátil velice zkušený jezdec Petr Holub z Ostravy. Určitě se divil, jakou mají dnes závody "elekter" úroveň. Nakonec všichni tři jezdci dokázali najet 20 kol a s minimálním odstupem. Vítězem se stala Katka Kubicová a její dojezd 06,30 by stačil na čtvrté místo ve finále B !!! Druhý skončil Petr Holub se ztrátou 5ti vteřin. Petře nyní je nutné opět trénovat a trénovat. Poslední skončil junior Michal Rajdus o pouhou vteřinu. Někdo poslední být musí, ale v tomto závodě se za to nemusí nikdo stydět - 20 kol je výborný výsledek.

Ještě před uvedením závěrečných tabulek mě dovolte velice vřele poděkovat pořadatelům, s rozhodováním mě pomáhal Martin Zvára, technickou prohlídku prováděl velice zodpovědně Lubomír Kostorek a o vše ostatní včetně napsání diplomů, předání pohárů a hlavně pohody Jindřich Samek. Určitě mohu říci, že tento závod patřil k těm lepším a určitě se zase ve Svitavách znovu sejdeme.


Prvních pět jezdců najelo svůj nejlepší výkon ve třetí - nejhezčí - finálové jízdě.


Výsledky zpracoval: Václav Strupek - rozhodčí závodu