E 1 : 10/12 TC
 




ČESKÁ LÍPA 24. SRPNA 2002

Velice hezké a později i horké počasí přivítalo 28 závodníků šestého závodu seriálu Mistrovství České republiky v kategorii Touring Cars E 1 : 10 v České Lípě. Perfektně připravená technická dráha," vyluxovaná" panem Davidem Struppem, celá závodnická špička, to vše slibovalo pěkný a velice zajímavý závod. Podaří se Michalovi Bokovi vyhrát i šestý závod seriálu, nebo bude slavit úspěch poprvé v letošním ročníku někdo jiný? Popravdě řečeno, nikdo nepochyboval o tom, že se Michal dostane do A finále a zajistí si tak zisk titulu mistra ČR, ale i ostatní místa jsou zajímavá jak hodnotnými cenami, tak možností zúčastnit se příští rok mistrovství Evropy jako reprezentant ČR.

První dvě kola kvalifikačních rozjížděk ukázala, jak je závodní pole české špičky vyrovnané. V té době vedl závodní pole Aleš Pelikán před Martinem Kořínkem a Michal byl až na čtvrtém místě. Poslední dvě kola byla ale ve znamení Michala, opět dokázal naladit svoje auto a jeho jízda bez zbytečných chyb slavila úspěch. Po šesté si dokázal vybojovat první postupové místo a tím i startovní pozici č.1 ve finále A. Velká vyrovnanost ostatních jezdců je vidět z následující tabulky, 20 kol najelo 7 jezdců a ještě 18tý jezdec měl pouze o kolo méně. Vynikající úspěch dosáhl opět Tomáš Miler , který se s podvozkem Yokomo umístil na osmém místě, ale i Martin Sirotek, který to tentokráte zkusil s novým podvozkem Schumacher Mission a hned napoprvé si A finále vyjel také. Také Michal Hladík a Tomáš Knopp dosáhli postupem do A finále výborný výsledek, dokázali porazit celou řadu jezdců, kteří již také okusili finále A. O smůle může mluvit junior Michal Němeček, který již ve druhém závodě byl na "nenáviděném" 11tém místě, opět pouze o setiny vteřiny. Jak vypadala tabulka prvních 12ti jezdců.

Po seřazení finálových skupin paní Struppovou a krátké přestávce, kterou věnovali všichni jezdci spíše autům než občerstvení, byly odstartovány finálové jízdy.

Finále A - celkový výsledek po třech jízdách
Pokusím se o novou formu hodnocení, možná srozumitelnější i pro ne zcela informovaného čtenáře:

Vítězem a tím i novým mistrem České republiky se stal Michal Bok - Lestr Racing Team. Vyhrál první a třetí finálovou jízdu, má srdce přidat tam, kde ostatní ubírají. Docílil nejlepší výkon dne 21 kol s dojezdem 10,08 vteřiny. Michal jezdí již druhým rokem s podvozkem Asso TC-3 a v letošním roce je pro naše jezdce příliš velké sousto. Používá regulátor jízdy LRP Quantum Competition, motor Reedy Titan 12x1, baterky SMC Sanyo 3000, radio KoPropo Mars a přijímač LRP Phaser. Jeho pečlivost při přípravě modelu, perfektní zázemí a pochopitelně čím dál tím lepší "ruce" z něj dělají favorita i pro další roky.

Druhé místo obsadila stálice na jezdeckém poli Martin Kořínek - RCC Kolín. Tento jezdec s podvozkem X-RAY dosahuje stále dobrých výsledků, které jsou výsledkem jízdy bez jakýchkoliv chyb. Na rozdíl od Michala se Vám nezdá tak rychlý, ale jeho projíždění zatáček a předjíždění je naprosto jedinečné. Jeho nejlepší výsledek 21 kol s dojezdem 13,81vteřiny. Vynikající dirigent týmu RCC Kolín, který dokáže reagovat na situaci na dráze a pomoci svým stájovým kolegům, tak jak se to stalo ve třetí finálové jízdě.

Třetí příčka patřila dalšímu jezdci RCC Kolín Aleši Pelikánovi. Také on jezdí s podvozkem X-RAY a patří do trojice jezdců, kteří najeli jediní 21 kol, dojezd 16,02. Jeho dravější jízda někdy sebou přináší chyby, které ho stálo lepší umístění.

Čtvrtý jezdec Roman Kořínek - RCC Kolín, v tomto závodě může poděkovat bratrovi, který v poslední jízdě svojí jízdu v závěrečném kole zpomalil tak, že umožnil Romanovi i Alešovi se dostat před něj. Roman stejně jako bratr jednoznačně patří do špičky jezdeckého pole.Jeho nejlepší výsledek ve finále 20 kol s dojezdem 6,86 vteřin.

Pátý skončil Tomáš Staníček - Lestr Racing Team, který s podvozkem X-RAY je vyznavačem velice rychlé a dravé jízdy. Více mu však sedí rychlé a dlouhé dráhy, než technická dráha v České Lípě. Myslím si, že až se trochu uklidní a nebude se muset při závodech rozptylovat i jinými úkoly, jeho výkony budou ještě lepší. Jeho nejlepší výkon ve finále byl 20 kol s dojezdem 2,33.

Šestý v pořadí Václav Strupek - Lestr Racing Team, tentokrát s podvozkem Schumacher Mission a s kopcem smůly. Jel opravdu dobrý závod a nebýt chyby v posledním kole třetího finále a chytrosti Martina, skončil by lépe. I on je již pravidelným účastníkem A finále a určitě se bude chtít zlepšovat. Je otázka, zda přechody z podvozku na podvozek - střídá odvozky Yokomo, Asso a Schumacher - nejsou problém jeho zlepšení. Jeho nejlepší výsledek byl 20 kol s dojezdem 2,91 vteřin.

Michal Hladík - Lestr Racing Team skončil na sedmém místě, tento mladý jezdec je určitě velkým příslibem do budoucna. Chce to ale více jezdit, nebát se také vyjet k závodům za hranice a na autě pracovat, pracovat a… Jeho jízda však působí velice klidně a vyváženě,
až se zbaví zbytečných chyb a i favorité uvidí. Také jezdí s podvozkem X-RAY a jeho nejlepší čas je 20 kol s dojezdem 10,33 vteřiny.

Junior Tomáš Miler - Lestr Yokomo Team - jeho osmé místo a stále častější přítomnost ve finále A je velké překvapení. Jeho přechod k podvozku Yokomo Speciál ho vynesl na špičku a rázem se stal horkým favoritem soutěže juniorů. Také on má již zkušenosti z velkých závodů a zúčastní se jako reprezentant ČR mistrovství Evropy Tamiya v Grenoblu. Všichni mu držíme palce a přejeme také to "áčko". Jeho nejlepší výkon 20 kol s dojezdem 12,99 vt.

Další z mladých nadějí Martin Sirotek - Lestr Yokomo Team, absolvuje seriál MČR poprvé a již potřetí se objevil v A finále. Deváté místo v této konkurenci je velice dobrý výsledek, i když finálové jízdy se mu tolik nepovedli. Také on dokázal najet 20 kol s delším dojezdem 14,07 vteřiny.

Poslední místo patří Tomáši Knoppovi - RC Bengi Příbram, Tomáš bohužel musel po kvalifikačních jízdách odjet. Zlí jazykové tvrdí, že jako novomanžel měl jiné povinnosti. Ale všichni mu pochopitelně přejeme hodně štěstí a stejně dobré výsledky jako v České Lípě. Jeho účast v A finále bylo překvapení.

Finále B - celkové pořadí ze dvou jízd
Velký favorit byl hradecký Tomáš Svoboda, ale čáru přes rozpočet mu udělali junioři Michal Němeček a Erik Muff. Každý vyhrál jednu finálovou jízdu, ale lepší výsledek měl Michal, který s výborným výsledkem 20 kol, dojezd 4,60 vteřin celé finále vyhrál. Druhé místo zůstalo na Erika a teprve třetí skončil Tomáš. Ještě další dva jezdci najeli 20 kol a už ani nepíšu, že překvapení je Katka Kubicová. Její celkově 14té místo je v této konkurenci opravdu úspěch , což potvrdil i zkušený Martin Šťastný, který měl o 44 setin vteřiny horší čas. Posuďte sami jaké to bylo finále, když na dalších místech skončili tak zkušení jezdci jako jsou Láďa Temr, Pavel Magda, Stanislav Vondra, jun.Tomáš Kubica a Josef Richter.

Finále C - celkové pořadí ze dvou jízd
Populární "doktor" Standa Němeček, určitě největší smolař letošního ročníku měl opět problémy. Naladit jeho podvozek Lossi je umění a jemu se to podaří vždy až na konci dne. On tvrdí, že auto si sním dělá co chce, ale dobrou náladu a chuť k jídlu má pořád. Jako jediný ve finále najel 20 kol, ostatní renomovaní jezdci 19. Jirka Sirotek, Petr Martínek, Jirka Tlustý - tentokrát nepřiletěl, ale chystá další novinku, prý vrtulník. Jak ho znám bude to brzo. Populární Josef Olša tentokrát hodně boural a likvidoval
jedno ramínko za druhým. Milan Pešta, Standa Mrázek a poslední skončil tentokrát P. Culek.

Výsledkové tabulky, tentokrát trochu netradiční.




Výsledky zpracoval : Václav Strupek - rozhodčí závodu